Meyasmamma

Alla inlägg under april 2010

Av Josefin Vestlund - 30 april 2010 21:55

Fortfarande sjuk, och just nu håller jag på att få damp på halsen! slemmskit som bara gör en jävla hosta...


Ja, idag är det sista April.  Har varit hemma från skolan, hade ingen ork. sen så har vi käkat hos mamma och Thomas :) Grillade :) mums :) blev efterrätt oxå minsann :)


Efter det så åkte vi till Norraberget för att kolla på Majbrasa :) körsång mycket folk och lite eld, ja välkommen Maj :P snart iaf :) känner inte att de är en så speciell dag, men meya tyckte att det var jättekul :) fick rida på en jättesöt Ponny :) och fiska i fiskdammen ;) Gungade lite...Kuligt :) en korv med bröd för Meyas del, sen åkte vi hem igen :)


Meya ligger och sover :) somnade i sin säng då jag satt å kollade på så ska det låta :) hehe.. Imorgon åker älsklingen =/ Sista dagen sen får vi vara utan varandra nästan 1 månad... vi kan inte klara oss utan Honar säger meya :P men de tror jag går bra :) det måste det ju :)


Jaja, lite bilder från kv'llen kommer :)


                    

Av Josefin Vestlund - 29 april 2010 20:22

Fortfarande ont i halsen, ska ringa vårdcentralen imorgon om det inte blivit bättre.


Idag har vi varit på kalas hos Sabina som fyller 1 år idag :) zandra & Joels dotter :)

Trevligt med fika och prat :) Kul att träffa Ullis å Frida oxå, de känns som att det var evigheter sen...


Sen så har vi inte gjort så mkt mer, älsklingen har städat :) dammsugat å torkat golven :) Bra gjort tycker jag :)

Imorgon är det sista april och det ska vi fira bara vi i faamiljen eftersom attdet blev ändrade planer, orkar inte bry mig....


"dagar kvar med älskingen innan han åker :( kommer att bli skitjobbigt utan honom i nästan 1 månad :( men det känns ändå skönt att det äntligen blir av!



Avslutar dagens inlägg med mer bilder från min 20årsdag :)


Kolla och Njut :) och kommentera gärna :)



 Aprilia gömmer sig :) (min kusins dotter)

  Aprilia

  Mamma, Thomas, Ann-louise. morfar,mormor

  Thomas, mamma morfar, mormor

  urban ( morbror)

   Thomas morfar Marcus mormor mamma

   Izabel ch sandra

   ch sandra

   ch sandra

   Pappa sara

   Aprilia

   Aprilia

   Aprilia

   Aprilia

   Madde Carin Aprilia

   Aprilia

   Aprilia

   Felix ( oxå min kusins son)

   Felix Aprilia

   Felix Aprilia

   Madde :)

    Mamma

Av Josefin Vestlund - 28 april 2010 15:51

Jag vill bara säga ett stort tack till alla som gratulerade mig på min 20årsdag :)


Ska berätta lite om dgen, orkar inte berätta allt men lite ska ni få veta iaf :)


Dagen började hemma i sängen :) jag hade duschat å skulle väcka meya :) Fyller du år nu var det första Meya frågade mig :) ja sa jag men de slutade med att jag fick  sjunga för mig själv :) men de var väl lite kul de oxå :) sen på skolan så bjöd jag på tårta, den verkade vara god iaf :) tog nästan slut :)


Sen åkte jag och Thres å Matilda hem till mig och städade till och gjorde kycklingsalladen klar :) och mamma stod hemma i sitt kök och fixade smörgåstårtor :) ( Bild kommer i slutet )

Det vart ett lyckat kalas med mycket folk, både kompisar och släktingar :)


Många fina presenter fick jag :) återkommer med lite bilder på dem senare :)


Trot att jag var sjuk och hade ont i halsen så gick det jättebra och denna dag glömmer jag aldrig,


En rolig sak var på skolan då min lärare kom frm till mig och sa grattis :) va fin du va i tidningen :) VAFFAAAn sa jag är jag med där oxå :P ja de var jag shiet de hade jag inte förväntat mig :P  


Här kommer lite bilder på de flesta som kom och sen så kommer det mer bilder då jag hämtat en sak från mamma. ;)


 Smörgåstårtan :)

  Thomas & Honar

  Kusin Marcus

  fr hö: Morfar, morbror Urban, kusin Marcus, Ann-Louise

  Morfar

  Pappa

  pappa

  Thomas(Theres pappa)

  Syster Sara

  Kusinerna Ronja&Meya

  Kusinerna Ronja&Meya

  Izabel Ch, sandra

   Ch, sandra

  Honar

  Nova, Meya

  Nova meya

  Nova meya

  Matilda, Theres <3

    Blommor från mormor, morfar & Christer

  Blommor från min älskade man :)

   jag 20år

  Mormor, Mamma :)<3

     jag 20år:)

Av Josefin Vestlund - 27 april 2010 06:42

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det fan min 20årsdag :) HURRAAAA!


Gårdagens planer  gick bra :) sen kom Nova hit och läkte med Meya och åt med oss :) Kul :) Christer kom hit å hjälpte till att sätta upp lite lister för de hängde kablar som tarzanlianer här hemma :) tack :)


Och idag fyller jag år, förkyld och ont i halsen, men jag ska försöka glömma det och ha världens bästa dag :) ska bjuda på fika på skoan :) sen kommer de väl en 25/30 pes ikväll :) Bloggar ikväll eller imorgon bitti får se hur tiden räcker till:)




Tjaoooo!


       



Av Josefin Vestlund - 26 april 2010 07:24

Godmorgon :) HÄrligt väder idag igen, kan sommaren vara på väg tro ? :) Jag tror nog det :) jag måste bara säga att jag är super trött:( vet inte varför.. och så har jag ont i halsen :( och är förkyld :( lagom present till min födelsedag kanske ? BLÄ!


Snart sk ajag lämna lilltjompan på dagis och sen bege mig till skolan där vi gör vårt sista arbete på psykiatrin :) vi ska starta en fördjupning :) ska bli kul :)


Sen blir de hem å åka iväg för att handla inför imorgon :)


Ja hör av mig ikväll så n får se hur dagen varit :) om jag inte skriver en rad på skolan:)



På återseende / Josefin  

Av Josefin Vestlund - 25 april 2010 17:26

Nu är jag hemma hos mamma efter 7 timmars arbete :) och vilken dag , vilket väder :) ute och promenerat en massa, skönt :)


Nu sitter jag hos mamma och inväntar mat :) kycklinggryta med ris :)


Vart så jäkla sugen på att grilla:) en typisk grillkväll :) ett glas vin skulle inte sitta helt fel heller :) men man får väl vara nöjd med kycklinggrytan :) och sätta sig på ballis å sola lite :)


När jag kom hem från jobbet så hade Honar klippt meya :) Vart bra :) han kanske skulle ha satsat på en klipp karriär ;) hehe


 

Ska bara ta de lugnt här  och äta gott sen hem för att sova och upp till skolan imorgon :) får se om jag skriver mer ikväll ;) man vet aldrig:) Är rätt stolt att jag hunnit med att blogga så mycket som jag gjort ;)

Av Josefin Vestlund - 25 april 2010 08:00

Godmorgon, Nu har man vart vaken i 45 minuter och inte är man pigg heller :)


Igår åkte jag och Theres nr till Jop´s iaf :) Rätt trevligt med klassen tycker jag :)

jag och Theres åt 2st fläskfilé medaljonger med murkelsås och bearnaisesås och potatisgratäng/råstekt potatis. Skitgott :) ibland måste man bara unna sig att få gå på resturang :) Sen åkte jag och Theres vidare hem till mormor för att hämta meyagirl :) när vi precis stannat bilen utanför dom så fick jag ett sms, kommer ni snart ? :P vi började skratta :) jag svarade att vi redan var där :)


Sen åkte vi hem och sjöng singstar jag meyaoch Theres:)  Så roligt för meya börjar känna igen låtarna så de går rätt bra för henne :) massor med poäng :)


Sen kollade jag och Theres på  nyaste wallander :) Arvet sen åkte hon hem, men innan hon skulle gå ut i trapphuset kom grannen ut dit :) kom hit ni måste kolla på en sak, vi nyfikna som vi var sprang in till henne, och så är det en polisbuss och en polisbil som står där ute. ja minsta en timme stog dom där, men inget hände :P för sen gick jag och sov å Theres mamma kom å hämtade henne :) Säkert inget allvarligt :)


Idag blir det jobb, börjar kl,10 :) Money money :)


På återseende :) / Josefin



Av Josefin Vestlund - 24 april 2010 17:39

Vi åkte iaf på kalas jättekul :) så roligt att träffa världens bästa felix och Aprilia :)

Sen så har vi varit på mässan, men de var inte så mkt att se, gick rätt fort att gå runt där. sen träffade jag pappa och :) Han jobbar ju där :)


Nu kommer snart Theres hit, jag sitter hos mormor just nu. dom sitter och äter, men vi ska ut med klassen på Jop´s och äta ikväll :) Härligt ;) tur man har resturang chansen så att pengarna inte tar helt slut :)


Medans så ska meya vara hos gammelmormor å båsse å christer :) ut och cykla och mysa på :) kanske bloggar lite ikväll med :)


Det skulle vara jättekul om det är någon som läser som kommenterar så jag vet att jag inte pratar med mig själv ;)

Presentation

Jag heter Josefin och är 21 år, gift med Honar snart 23 och har världens bästa dotter Meya Emine som är 5 år. Här kan du läsa om vårt liv, vår kamp efter meyas hjärt/andningsstopp den 11 Juli 2010 som gjorde att Meya fick en svår hjärnskada.

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards