Meyasmamma

Alla inlägg under juli 2010

Av Josefin Vestlund - 29 juli 2010 15:40

Snart har det gått 3 veckor sedan allt hände..

Allt är så ofattbart och tiden bara rinner iväg och de känns som om att inget händer...


Men idag har hon legat sen klockan 11 utan respiratorn och andats själv vilket är positivt..


Men alla dessa kramper gör en galen. snart orkar man inte mer..

nu vill vi ha framsteg..  

Av Josefin Vestlund - 16 juli 2010 10:39

Ni flesta som följer min blogg vet vat som hänt vår lilla älskade dotter..

Det som har hänt är obeskrivligt jobbigt. fruktansvärt. Min dotter var borta från oss ca 15 min... men hon klarade att ta sig tillbaka i livet..

Nu ligger hon på akademiska sjukhuset i uppsala och kämpar för sitt liv.

Hon ligger fortfarande i respirator och andas till och från själv.

Igår kräktes hon upp sondmaten och har nu 39 graders feber..

Läkarna tror att hon kan ha fått ner sondmaten i lungorna.

Just nu får vi inte vara där inne hos henne och det känns förjävligt...

Dom håller på att sätta in en CVK ( central venkateter ) på halsen..


sedan görs en nu röntgen som också visar lungorna  

Av Josefin Vestlund - 6 juli 2010 23:37



Sitter på jobbet nu, förjävla varmt :( BLÄÄÄÄ. annars går de bra :)

Idag har Meya vart på dagis och jag har varit ute och promenerat i ca 2 timmar :) en stund med Jenny <3

Sen så gick jag hem för att bjuda mamma på frukost och hon hjälpte mig att plantera dom nya blommorna hon köpt till mig :) vart jättefint:)

Sen blev de rensning av frysen sen dusch...

Vi åkte ner till stan mamma och jag, käkade tacos på åttkanten, gott faktiskt :)

Senträffade vi Madde som hade lunch så vi gick runt på stan lite å checkade in tivolit, för meya ska ju självklart dit å åka imorgon :)

Sen åkte vi och hämtade Meya på dagis , å så vart de fika å chill ute.

Sen så har jag handlat på citygross och lagat mat å ätit och kom på jobbet 19.20 :)



Jag är nöjd över mitt liv, men de är något som fattas. vet inte vad, men jag bara saknar något!



¨Tiden med dig var underbar , den var magisk, så tråkigt att de blev som de

blev! Kanske blev de för intensivt ? jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?   ibland vill jaag bara fly...¨


Av Josefin Vestlund - 5 juli 2010 08:42

 

KEANE LYRICS

Somewhere Only We Know


I walked across an empty land
I knew the pathway like the back of my hand
I felt the earth beneath my feet
Sat by the river and it made me complete

Oh simple thing where have you gone
I'm getting old and I need something to rely on
So tell me when you're gonna let me in
I'm getting tired and I need somewhere to begin

I came across a fallen tree
I felt the branches of it looking at me
Is this the place we used to love?
Is this the place that I've been dreaming of?

Oh simple thing where have you gone
I'm getting old and I need something to rely on
So tell me when you're gonna let me in
I'm getting tired and I need somewhere to begin

And if you have a minute why don't we go
Talk about it somewhere only we know?
This could be the end of everything
So why don't we go
Somewhere only we know?

[break]

Oh simple thing where have you gone
I'm getting old and I need something to rely on
So tell me when you're gonna let me in
I'm getting tired and I need somewhere to begin

So if you have a minute why don't we go
Talk about it somewhere only we know?
This could be the end of everything
So why don't we go
So why don't we go

This could be the end of everything
So why don't we go
Somewhere only we know?

Av Josefin Vestlund - 3 juli 2010 00:19

tack för en underar kväll !

älskar dig gumman! jag vetat de kmmer att vara du å jag länge, du är en av dom bästa!

Nu ska jaa sova med min älsklimng, pus så godnatt, vi höres!






Sjungit singstar och gratot över de minnen som väckts! <3

SAKNAR DIG!

Av Josefin Vestlund - 1 juli 2010 22:25

Hej hallå dagboken :P hehe


Idag ringde klockan på 6.00 och då var jag död. hade drömt en massa konstiga drömmar så de var tråkigt...

KOm på Jobbet 20över 7 :) nice. en trevlig dag :) och kom hem kl 20.30 nästan :)

12.5 timmar på jobbet, ett vanligt pass. :P höhö


Sen har jag varit hemme med min familj, badat med meya å tog mig lite jordgubbsskumpa där i plurret :) Nice, snart e den flastan slut :)

Kom på att ja jobbar imroogn , men jag börjar halv 11 :) no problem.. :P


Låg å sjöng i badet också, whiskey lullaby, världens bästa låt.!


Nu är det hleg snart, så jag få mysa med min underbara och älskade familj, så ska ja träffa Theres som fyller 19 år idag :) GRATTIS ÄLSKLING!

Fast jag har ju redan firat dig igår :) Lyckad grillning, *not* men köttet var lyxigt ;) Mumma.


¨Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där! ¨

Presentation

Jag heter Josefin och är 21 år, gift med Honar snart 23 och har världens bästa dotter Meya Emine som är 5 år. Här kan du läsa om vårt liv, vår kamp efter meyas hjärt/andningsstopp den 11 Juli 2010 som gjorde att Meya fick en svår hjärnskada.

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards