Meyasmamma

Alla inlägg under maj 2010

Av Josefin Vestlund - 24 maj 2010 20:26

Förlåt, nu har jag inte bloggat på länge, har inte känt mig manad till det, men idag är jag superlycklig då Älsklingen kommit hem igen! efter drygt 3 veckor.

Så jäkla skönt att sakna varandra då man sedan möts av den stora kärleken!


Fått världens finaste ring oxå :) Tack älskling!


Idag har vi bara packt upp och kollat på alla presenter och allt som svärmor bakat :)

kanske skriver mer imorogn, Meya och älsklingen sover dom sen 19.20 :)

Ska krypa ner jag med snaart :)




"You´re right, i cant be with you becouse of her. and you choosed it! so live your life without me!"

Av Josefin Vestlund - 15 maj 2010 10:16

Åh, ja hade aldrig trott att de skulle kännas så här jobbigt utan min älskade man.

bara som att åka och handla, eller tvätta eller städa, bara lite hjälp med att bära är så tacksamt. menm nu sitter han 15 jurdsnurr från oss.


Nu när meya är sjuk oxå, jobbigt, har knappt sovit på 3 dagar :( ca 2 timmar per dygn :(


Han har det bra iaf, och det är det som är viktigast, för såköart klarar vi oss själva, iaf då vi vet att han kommer hem om 9 dagar :D



Honar<3 Jag älskar dig!


         

Av Josefin Vestlund - 13 maj 2010 11:31

Idag fyller morfar år :) Grattis till homom.


Idag är det röd dag, och torsdag. då passar jag på att städa och rensa ur kläder och vinterkläder :) massor av påsar ska på vinden, och många ska slängas :P


Meya är inte pigg ännu, vi var ju på barnakuten igår... fick mediciner och så . men natten var hemsk, knappt sovit något.. men vi får väl sova middag idag :)


Snart kommer thomas och hälper oss att slänga å bära saker :) sen ska vi ner till morfar och fira honom och äta GOMAT :D



Skriver mer sen :)


Älskar min underbara familj Meya <3Honar!


  



Av Josefin Vestlund - 9 maj 2010 21:44

Tjena hejsan :) nu är denna helg avklarad och det har gått 1 vecka sen älsklingen åkte, börjar att kännas bättre även fast vi saknaar varandra mycket :) men det är en skön känsla det oxå :)


Har jobbet igår och lite idag oxå :) lite money ;)


har tyvärr lite bloggtorka, men ja bjuder på lite bilder :)

Måste bara erkänna att jag är så stolt över mina nyinköpta krukor som jag har planterat i alldeles själv :) KOMMENTERA ;D



                                          

Av Josefin Vestlund - 8 maj 2010 22:25

Go´kväll :)

NU har jag nästan nyss kommit hem från jobbet och ett 30års kalas :) riktigt trevligt :)


Igår var vi till jocke sara och elias och grillade :) skitgott var det :) satt ute hela kvällen :) kom hem kvart över 9 :P några glas vin vart det oxå ;)


Tog ett mysigt och värmande bad med meya :) mysigt :) sen när vi ligger i sängen så säger hon, åh va mycke jag älskar dig mamma. som hela mormors hus :) Åh va de värmer i hjärtat då :)<3 Kärlek


nu sitter jag hos mormor morfar å christer, meya sover och jag har precis tryckt i mig lite pasta sallad :) gött :) ska snart knoppa in med min lillälskling :)


Ringde till Honar förut också :) han hade det bra, umgicks med massa folk, kompisar och släktingar :) 35 grader varmt :) vill också vara däääär :) hehe

Nä nu ska ja gå och sova :) hörs imorgon :) eller ja, jag ska dricka min Smirnoff ice först :) viktigt :) godnatt <3

Av Josefin Vestlund - 6 maj 2010 20:39

Ikväll är vi helt ensam jag och meya :)

Meya ligger och sover :) och jag sitter och njuter av lugnet.

Skulle behöva plugga, men jag orkar fasen inte, får göra de på skolan imorgon ist;)

Bjöd mormor morfar å min morbror christer på middag idag oxå :) Potatisbullar bacon å lingonsylt :) det uppskattades :) var länge sen vi åt det :)


Sen så har meya åkt moppe med Christer :)

Jag fick oxå köra :) min gamla pärla :) saknar ***

Men jag har ju bil nu istället, å den ska på besiktning imorgon! Håll tummarna ;)


Känner mig oxå duktig :) har fixat ihop 2 klasser nu :) så bara 1 kvar efter det :)

Om det är någon som vill komma på hudvårdskurs hos mig ? (mary Kay) så kommentera bara :) Kostar gratis :) om man inte vill köpa förståss :)

Kan lova att det blir ett gott minne för livet och skönt att få rå om sig själv :)


Jaja, ska rå om  mig själv framför tv:n nu :)


Hörs imorgon :) då ska vi grilla hos grannarna :)

Av Josefin Vestlund - 6 maj 2010 07:21

Hej och godmorgon allesammans, hade inte tid att blogga igår, men de ska ja försöka ta igen idag :)

Igår så var det en vanlig dag för meya på dagis och jag hade redovisning av projektarbete med Theres :) de gick väl rätt bra :) så idag blir det betygssnack iaf :)

Igår så bjöd jag in mig på middag hos mamma & Thomas :) köttfärslimpa sås å kokt potatis :) Mums :) Sen efter det så kom Theres tillbaka så hon har sovit här inatt oxå :) 2 nätter på rad :)


NU har vi vart utan älsklingen i 5 dagar, det känns som en evighet samtidigt som de känns bra ! Han var till Erbil och träffade sin farbror och hans familj :) han har tidigare bott i sverige, men dom har inte träfats sen han bodde i irak eller ngt sånt 4 år sedan var det. så han skyndade sig till sin farbror och hans familj igår för igårkväll så skulle hans farbror åka till sverige igen.. så tur att han han träffa honom :) sen så ville en liten pojke prata med mig i telefonen igår :) vart skitpaff Hej, vad gör du ? sa han.

HAha, jag visste inte att han var där hos domdå, för han har ju bott i sverige killkillen så han kan ju svenska :) hehe vi hann inte prata så länge för att han hade så fullt upp med alla barn :) halsen var mkt bättre och han kände sig piggare :)


Nej nu blir det frukost med Theres och Meya :) sen dagis och skola. och en äventyrsdag :) återkommer ikväll ;)

Av Josefin Vestlund - 4 maj 2010 06:56

Hejsan :)

Inte så bra väder ute, det snöar/resgnar ju ... då vill man ju inte gå ut :P

Meya ligger supertrött i s'ngen och vägrar kliva upp :P men jag har iaf klivit upp :)

Igår så var Sara och Ronja här :) och Morfar också :) vi var ut å åt å barnen lekte för fullt ute :) sen så åkte dom jag då la jag meya..


Efter det rå ringde jag till älsklingen :) Hes, ingenröst nästan och ont i halsen. han var lite less över det eftersomde kommer så mycket folk för att träffa honom. och han hinner inte vila upp rösten då han bara ska prata på :P

Bara att gilla läget, allt var bra i övrigt iaf :) Vi saknar vår prins! <3  

Presentation

Jag heter Josefin och är 21 år, gift med Honar snart 23 och har världens bästa dotter Meya Emine som är 5 år. Här kan du läsa om vårt liv, vår kamp efter meyas hjärt/andningsstopp den 11 Juli 2010 som gjorde att Meya fick en svår hjärnskada.

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards